FAQ

Veelgestelde vragen over Insights Wizards

Veelgestelde vragen voor opdrachtgevers

Kan een marktonderzoeksbureau beroep doen op een Insights Wizard?

Neen, we plaatsen onze Insights Wizards exclusief aan klantzijde, bij de marketing- en/of research afdelingen van bedrijven.

Hoe garanderen jullie de vertrouwelijkheid van mijn bedrijfsgegevens?

  • Insights Wizards biedt enkel collega marktonderzoekers aan met een onberispelijke staat van dienst.
  • Bij het begin van de opdracht tekent de freelance marktonderzoeker een NDA (Non-Disclousure Agreement) waarin de verplichtingen van de freelancer vastgelegd worden en eventuele sancties bij niet-naleving gespecificeerd worden. U kan uw eigen NDA gebruiken, maar wij kunnen u ook een basisdocument voorstellen. We helpen u graag te bepalen wat redelijke vereisten zijn.
  • Wij bieden enkel freelancers aan die tenminste 3 maanden niet voor een klant in dezelfde combinatie van sector/geografische markt gewerkt hebben (non-compete).

Wat kost een freelance marktonderzoek professional?

We begrijpen dat een budget een belangrijk criterium kan zijn. Insights Wizards rekent een kleine markup bovenop het dagtarief van de freelance marketingresearcher.  Als u ons een budgetindicatie bezorgt, dan zoeken wij naar de zelfstandige die past binnen de noden en budget van uw insights departement en als dat niet mogelijk is, dan geven we ook aan waarom niet en wat wel mogelijk is.

Het dagtarief van de freelancer weerspiegelt zijn ervaring. In vergelijking met het bruto loon van een vaste medewerker draait de freelancer zelf op voor vakantie, opleiding, ziekte, alle kosten en sociale bijdragen zoals die bij loon- en weddetrekkenden in de werkgeversbijdrage zijn vervat.

Waarom werken met een freelance research manager?

  • Snel beschikbaar: heel wat goede zelfstandige (zzp) marktonderzoekers zijn op korte termijn beschikbaar.
  • Snel resultaten: onze freelancers zijn ‘can do’ mensen, die zich snel inwerken en meteen aan de slag gaan. Een nieuwe medewerker in loondienst doorloopt vaak een uitgebreid kennismakings- en onboardingproces dat weken kan duren.
  • Relevante ervaring: onze freelancers hebben heel wat ervaring, en ons screenings- en coachingsproces zorgt ervoor dat je exact krijgt wat je nodig hebt.
  • Ook tijdelijk in te zetten. Misschien heb je wel helemaal geen behoefte aan een voltijds medewerker of bezetting doorheen het hele jaar en dan is een interimopdracht ideaal om toch je doelstellingen binnen een beperkt budget te realiseren.

Veelgestelde vragen voor freelance marktonderzoekers

Wie zit er achter Insights Wizards?

Insights Wizards is een initiatief van Wim Hamaekers, Dirk Van Kemseke en Jasper Scheir. Lees hier waarom we met Insights Wizards begonnen zijn en wat we willen bereiken.

Waarom zou ik als freelancer Insight Wizard worden?

  • interessante opdrachten bij toonaangevende bedrijven,
  • eerlijke contracten, samen staan we sterk!
  • we ondersteunen je, je kan beroep doen op de verzamelde kennis van het netwerk,
  • je werkt met en voor mensen die weten wat het is om freelancer te zijn en de uitdagingen van marktonderzoek, data analyse en het werken met consumenteninzichten kennen. Je bent geen nummer maar – voor zover je dat wenst – deel van het team,
  • je verplicht je tot niets.

Wat kan ik als freelance marktonderzoeker of analist verdienen?

  • Bij de intake noteren we jouw dagtarief als zelfstandig marketing researcher.
  • Insight Wizards neemt een kleine marge bovenop dat bedrag voor de bemiddeling.
  • Uitzonderlijk kunnen we je opdrachten voorstellen die niet helemaal bij je profiel aansluiten, waarvoor je dus over- of ondergekwalificeerd bent. In het laatste geval bekijken we met jou en de opdrachtgever hoe we je kunnen omkaderen. In overleg zoeken we dan naar een budget dat redelijk is voor zowel jou als aannemer van de researchjob als voor de opdrachtgever.

Hoe kan ik een Insights Wizard worden?

  • Vul snel het formulier op de pagina ‘Aanmelden als marktonderzoeker’ in.
  • Daarna nemen we contact met je op voor een kennismakingsgesprek en screening.
  • Je maakt nu deel uit van ons netwerk van freelance marketing researchers.