Dashboard met data bij trends in marktonderzoek

Welk marktonderzoek kochten bedrijven in 2019 in: minder kwalitatief onderzoek + nog 4 actuele trends bij klanten

Een bevraging van 168 Amerikaanse opdrachtgevers van marktonderzoek door Focusvision leert dat vooral grote bedrijven minder besteden aan kwalitatief onderzoek, zowel aan focusgroepen (-14%) als aan in-persoon diepte-interviews (-16%). Alleen diepte-interviews  via webcam namen toe (+5%). Ook voor etnografie en usability studies was er winst.

Algemeen wordt er op minder verschillende onderzoeksvormen ingezet. Waar in 2018 nog op 4.5 verschillende benaderingen van onderzoek ingezet werd, is dat in 2019 nog 3.6

Onderzoek naar klantenbeleving (customer experience) en merk positionering (brand strategy) blijven de belangrijkste onderzoeksonderwerpen, het belang van inzicht in de customer journey staat op drie en neemt fors toe (+11%).

Mobiele toepassingen (surveys, dagboeken en etnografisch onderzoek via smartphone)  blijven top of mind qua interesse bij inkopers van marktonderzoek, datavisualisatie is een goede tweede. 

Frustraties zijn beschikbare budgetten, kwaliteit van het ingekochte onderzoek en de integratie van data uit verschillende bronnen. Als klanten één ding konden veranderen, dan staat een betere integratie van data uit verschillende bronnen bovenaan de wensenlijst.  

Zelf de resultaten in depth analyseren? Focusvision bundelde de resultaten in een handige infografiek.  

Tijdelijk ondersteuning nodig bij mobiel onderzoek, de integratie van data uit verschillende bronnen of om inzichten in de customer journey te verwerven? Onze freelance Insights Wizzards ondersteunen je organisatie om snel en budgetvriendelijk de juiste inzichten te verzamelen. Contacteer ons voor de mogelijkheden.

Foto door Stephen Dawson via Unsplash